אורח חיים בריא – דרך עין התודעה

המודעות לחשיבות אורח חיים בריא עלתה יחד עם העלייה בתוחלת החיים.

אורח חיים בריא בגיל השלישי מתמקד בצרכים ברצונות ובפתרונות המותאמים לגיל המבוגר. המטרה המרכזית בפורטל "מעגלי החיים+60" הייתה לשפר את איכות החיים בגיל השלישי. בחיפושיי הגעתי לחומרים רבים ומתקדמים העוסקים באורח חיים בריא. בריאות חשובה בכל גיל אך במיוחד חשוב הדבר בגיל המבוגר. מצד אחד הגיל הכרונולוגי משפיע עלינו. אך מצד שני, יש לנו קצת יותר זמן לעצמנו וקצת יותר מידע. אותו הפכנו לידע. ובעזרתו נוכל לקדם אורח חיים בריא בכל גיל ובכל מצב.

האם התודעה שלנו משפיעה על המוטיבציה לשפר את אורח החיים שלנו? לשאוף להיות בריאים יותר?. מצאתי ב- TED הרצאה ממוקדת המסבירה את הראייה שלנו כמאוד סובייקטיבית. לפיה אנחנו רואים "דרך עין התודעה" ולא את המציאות עצמה. זה גם מסביר את המטאפורה על "חצי הכוס המלאה". לכן אנשים מתארים את אותה סיטואציה בצורה שונה.

נערכו מחקרים וסקרים לגבי ההשפעה של הבריאות והכושר על משקל הגוף. אין לכך תשובות פשוטות. במחקר המדווח בסרטון למטה התייחסו למשהו מאד מדויק.: מדידת היקף המותנים מול הערכת מרחק של קו-סיום (שלט שנקבע במקום). מסתבר כי הגוף והמוח פועלים במקביל. הכוונה הייתה לבדוק האם ואיך "מיקוד במטרה" משפיע על המוטיבציה של האנשים. האסטרטגיה הייתה פשוטה "מקד עיניך במטרה, בקו הסיום, והתעלם ממה שרואים בסביבה". כלומר, למקד ראייה ממש. המיקוד הנ"ל גרם להערכת מרחק קצרה יותר. ומה שיותר מעניין, השפיע גם על הביצוע של הגעה למטרה. זו אסטרטגיה פשוטה וכדאי לאמץ אותה. מה ניתן להבין לגבי יכולת מיקוד במטרות בכלל? ובמטרה של שיפור וקידום אורח חיים בריא בפרט? – לכל אחד ואחת מאתנו, הפתרון.

צפו בסרטן המלא ולהתראות בכתבה/רשומה הבאה – אלקה

 

בידקו גם

ימי מלחמה - הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

 ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות הקיבוצים, הכפרים והחקלאות – הם האפוד הקרמי של המדינה …

תפריט נגישות